תוכנית לימודים
מרצה ויוצר // טל שבתאי
מרצים אורחים : עמית סגל // אוהד גלעוז// יואב אוגנר//אביב דרי//אושר שמחי
סילבוס
מחזור חורף 25 -24 // גברים // נשים
(16 מפגשים למשך 4 חודשים + 2 מפגשים | נובמבר- פברואר- לימודים נפרדים
1
מבוא:
מהי תקשורת?
4 שעות אקדמיות
- הסוגות (הז'אנרים) השונים בתחום: קומדיה, ריאליטי, סרטים, חדשות ועוד
- גופי התקשורת בישראל: ערוצי הטלוויזיה, תחנות הרדיו וחברות הכבלים והלוויין
- רייטינג – כיצד הוא נמדד ומה המשמעות שלו?
- חלוקת תקציבים בעולם המדיה והפרסום וההבדלים ביניהם במדיות השונות
- עולם הרשתות החברתיות בדור ה-Y
2//3
מושגים בתקשורת מעשית
8 שעות אקדמיות
- יסודות בצילום, תאורה וסאונד
- ציוד ואביזרים באולפן ובכתבו שטח
- צילום באולפן ירוק: על חלונות, כתוביות לשידור, תרגום, כתבות וסרטים
- עריכת און ליין ואוף ליין, תיקוני צבע ומיקס סאונד
- קריינות בז'אנרים שונים – על המאפיינים הייחודיים לכל סוגי ההקלטות
4
בעלי
תפקידים בתעשייה
4 שעות אקדמיות
- ההבדלים בין סוגי במאים בטלוויזיה: במאי תוכן, במאי עריכות, במאי מצלמות
- תפקידי תוכן: תחקירן, עורך ראשי ועורך-משנה, רעיונאי, קופירייטר
- מושגים מקצועיים: ליין-אפ, מפעיל CG, ברייקדאון, צילומי טֶסטות, סטנד-אפ לכתבים
5//6
תוכן
ותחקיר -והפקה
8 שעות אקדמיות
- מבוא לתחקיר: מטרת ההפקה, התועלת וקהל היעד
- ניתוח דמויות לריאיון
- חמשת המ"מים – הבסיס לתחקיר
- 'טיפים' ועצות מעשיות לאייטם לשידור
- שיטות תחקיר מסורתיות לעומת שיטות בעולם הדיגיטלי
- כתיבת תכנים לכתבה ולמגיש
- כתיבת תסריט "רואים-שומעים" וסטורי-בורד
7
ראיונות
בטלוויזיה
4 שעות אקדמיות
- איך מראיינים?
- מה שואלים? ומה לא שואלים?
- תהליך תחקיר והכנה לראיון
- עמידה נכונה מול המצלמה
- הכנה לשידור.
8//9//10//11//12//13//14//15
החלק
המעשי
16 שעות אקדמיות
- בנייה משותפת של תוכנייה לצילומים באולפן – תוכן מקורי של תלמידי הקורס
- התנסות מעשית של כל תלמיד בכל העמדות והתפקידים: צלם, מנהל במה, במאי ומגיש
- עמידה מול מצלמה
- ביקור בתאגיד השידור הישראלי – כאן 11
- ביקור באולפני ערוץ 14
16
פרה-פרודקשן
ופוסט-פרודקשן + סיכום
4 שעות אקדמיות
- הכנת תיק הפקה: סינופסיס, תחקיר והגשה לשידור
- המלצות מעשיות להפקה עבור ז'אנרים שונים
- הכנה לפוסט-פרודקשן
- מפגש סיכום וחלוקת תעודות
*ייתכנו שינויים במועדי המפגשים
מבחני
התאמה
בית הספר הציב רף מסוים, בעניין תלמידים שאמורים ללמוד בו.
כחלק מזה בית הספר מגיש מבחן התאמה + שאלון דיגיטלי לתלמידים בו ניתן להבין האם יש להם זיקה לתחום התקשורת או לא.
הרקע בתחום חשוב ואין ספק שמי שעסק בעבר בנישה כזו או אחרת ההולמת את תחום התקשורת יכול להתשלב בבית הספר.
אנא מלאו את השאלון הדיגיטלי כדי שנוכל לאמוד את מידת הזיקה שלכם לתחום התקשורת ולתכנן את השתלבותכם בבית הספר "טאלנט מדיה" בצורה מיטבית.